Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Dowiedz się więcej.

Czym jest media relations i na czym polega?

Relacje z mediami, czyli tzw. media relations, to jedno z ważniejszych i najbardziej zauważalnych narzędzi PR, niezwykle skuteczne w dotarciu do grup docelowych i budowania z nimi odpowiednich relacji. Jak zapewnić sobie dobre kontakty z dziennikarzami? Przede wszystkim konkretne komunikaty trzeba kierować nie tylko do odpowiednich gazet, stacji radiowych i telewizyjnych czy agencji prasowych, ale przede wszystkim do odpowiednich osób, tj. takich redaktorów, którzy w codziennej pracy dziennikarskiej zajmują się poruszaną w materiale prasowym tematyką. Wypracowanie sobie szeregu wartościowych kontaktów medialnych jest procesem żmudnym i czasochłonnym. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem zlecenie media relations wyspecjalizowanej agencji PR, która w codziennej pracy prowadzi stałą komunikację z dziennikarzami i posiada na bieżąco aktualizowaną bazę kontaktów, podzieloną na rodzaj medium (prasa, Internet, radio, telewizja), branżę (np. medyczną, transportową, spożywczą) oraz zasięg (ogólnopolski, lokalny).

Budowanie relacji z mediami to także działania reaktywne, tj. udzielanie wypowiedzi eksperckich, wywiadów i komentarzy oraz odpowiadanie na zapytania ze strony dziennikarzy. Tę funkcję w organizacjach pełnią rzecznicy prasowi, gotowi do kontaktów z mediami i posiadający specjalistyczną wiedzę. Rzecznik prasowy może być zatrudniony w danej firmie czy organizacji. Korzystając z usług agencji, funkcję rzecznika prasowego przejmuje opiekun danej firmy.

Dla sprawnego komunikowania się i budowania relacji z mediami na stronach internetowych zarówno firm i organizacji, jak i samych Agencji Public Relations, tworzy się tzw. biura prasowe, czyli wirtualną przestrzeń, zawierającą wszystkie bieżące i archiwalne komunikaty prasowe organizacji, a także namiary, tj. dane teleadresowe do osoby odpowiedzialnej za media relations.


Dowiedz się więcej na temat Public Relations: