Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Dowiedz się więcej.

Czym jest public relations kryzysowy?

Sytuacje kryzysowe mogą zaistnieć w każdym momencie i w każdej organizacji. Oczywiście są takie podmioty, dla których zaistnienie kryzysu jest potencjalnie większe, np. gdy działalność firmy dotyczy obszarów podwyższonego ryzyka, np. z powodu wykorzystywania materiałów niebezpiecznych (paliwa, chemia), ale także pracy z dobrami szybko zbywalnymi, takimi jak świeża żywność. W takich sytuacjach konieczne jest prowadzenie kryzysowego public relations. Działania te faktycznie podejmowane są na długo przed tym, jak sytuacja kryzysowa w ogóle zaistnieje. Dlaczego? Ważne jest bowiem przygotowanie się do wszystkich ewentualności i wyznaczenia sobie strategii działania w określonych warunkach kryzysowych. Najczęściej w takim celu tworzony jest tzw. scenariusz działań kryzysowych. Polega on na zdefiniowaniu możliwych do zaistnienia (nawet w ułamku procenta) sytuacji kryzysowych, a następnie określenie sposobów ich zwalczania, wyznaczenia osób odpowiedzialnych za neutralizację kryzysu, a także osoby, która będzie komunikowała się i na bieżąco informowała otoczenie i media o jej przebiegu.

Kryzysowe public relations warto realizować we współpracy z wyspecjalizowaną agencją PR, która posiada stosowną wiedzę i doświadczenie, umożliwiającą takie wyjście z sytuacji kryzysowej, które nie wpłynie negatywnie na wizerunek organizacji.


Dowiedz się więcej na temat Public Relations: