Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Dowiedz się więcej.

Narzędzia PR

Aby osiągnąć zamierzone cele w obszarze PR, wykorzystywane są różnego rodzaju narzędzia, w tym między innymi: komunikacja wewnętrzna, audyt komunikacyjny, relacje z mediami (media relations), lobbing, budowanie identyfikacji wizualnej firmy, produktu czy usługi tzw. corporate identity), PR produktowy (wprowadzanie nowego produktu czy marki na rynek), budowanie wizerunku pracodawcy (tzw. employer branding), organizowanie akcji specjalnych, społecznych, imprez, spotkań (eventów), budowanie relacji z inwestorami (investors relations), e-PR (działania prowadzone w Internecie, z wykorzystaniem m.in. mediów społecznościowych), monitorowanie mediów (media tradycyjne i elektroniczne), sponsoring, działania w obszarze CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) oraz zarządzanie sytuacją kryzysową.

Oczywiście nie ma konieczności stosowania wszystkich narzędzi PR jednocześnie – należy je dobierać w sposób zaplanowany, w zależności od potrzeb, celów i oczekiwań. Warto pamiętać, że działania public relations są skuteczne tylko wtedy, gdy narzędzia PR precyzyjnie będą rozsądnie i umiejętnie dobrane – wówczas, tworząc swoisty konglomerat, są w stanie zapewnić organizacji pożądany wizerunek.


Dowiedz się więcej na temat Public Relations: